verze pro tisk

5 tipů, jak na cvičení po porodu

24. leden 2015

Těhotenství a porod má vliv na změnu vašich tělesných proporcí. Jenže jak se dostat po porodu zpátky do kondice? Poradíme vám pár jednoduchých, ale velice účinných cviků, které vám s tím pomohou. Cvičení vám pomůže po fyzické, ale také po psychické stránce. Udělejte si pár minut denně čas sama na sebe.


5 tipů, jak na cvičení po porodu5 tipů, jak na cvičení po porodu

Kdy začít po porodu cvičit?

Dříve než přejdeme k samotným cvikům, je důležité vědět, kdy se cvičením začít. Odpověď není jednoznačná, hodně záleží na tom, jak probíhal porod. U porodu císařským řezem se doporučuje se cvičením počkat alespoň dva měsíce (jako po běžné operaci), u fyziologického porodu můžete začít prakticky hned, jakmile se na to cítíte. V průběhu šestinedělí však cvičte jen velmi zlehka, začněte jednoduššími cviky. Cvičení vás nesmí bolet. S následujícími cviky můžete začít již v průběhu šestinedělí. Většina z nich vám jistě nebude cizí.

1.     Posilování pánevního dna

Již v šestinedělí můžete začít s prvními cviky, které podpoří zavinování dělohy. Tyto cviky vám patrně poradí již v porodnici. Cviky jsou zaměřené na pozvolné procvičování pánevního dna. Lehněte si na břicho a snažte se vědomě zatáhnout svaly kolem močové trubice, pochvy a konečníku. Vydržte chvíli v této pozici a povolte. Cvičení provádějte několikrát denně, můžete začít ihned po porodu. Výhodou je, že můžete takto cvičit kdekoliv, neboť jde o velice diskrétní cvičení.

2.     Posilování hýžďových svalů

K posilování pánevního dna můžete postupně přidat posilování hýžďových svalů. Cvik spočívá v tom, že si lehnete na záda a pokrčíte nohy. Ruce leží podél těla nebo je můžete mít za hlavou. Pomalu zvedejte pánev a současně stahujte půlky k sobě. Opakujte alespoň desetkrát.

3.     Posilování šikmých břišních svalů

Jakmile se na to budete cítit, můžete začít posilovat šikmé břišní svaly, které jsou po těhotenství značně ochablé. Lehněte si opět na záda, nohy jsou pokrčené. S výdechem zvedejte trup ke kolenům, pravé rameno jde k levému kolenu a naopak. Tento cvik opakujte zpočátku jen 5 krát, postupně můžete přidávat. Po císařském řezu provádějte tyto cviky po konzultaci s lékařem.

4.     „Šlapání na kole“

Pod pojmem „šlapání na kole“ nemyslíme skutečné kolo, to po porodu raději nechte ještě nějakou dobu uklizené. Naopak zvolte jednoduchý cvik, jehož výchozí pozice je opět na zádech. Takzvané šlapání na kole ve vzduchu je velice přínosné, neboť napomáhá aktivaci svalů v oblasti kyčelního kloubu, přední strany stehen. Zároveň tak posilujete břišní a zádové svaly. Na kole „šlapejte“ zpočátku jen pár minut denně.

5.     Posilování prsních svalů

Máte doma overball? Tento malý gumový míček je skvělou pomůckou pro posilování prsních svalů. Jednoduše si sedněte do tureckého sedu, uchopte míček v úrovni prsou a stlačujte. Nezapomínejte zhluboka a pravidelně dýchat.

Jak jste se vy udržovala v kondici po porodu? Napadají vás ještě další účinné cviky? Pokud ano, budeme moc rádi, když se o ně s námi podělíte.

Linkuj.cz!

Hodnocení

Hodnocení: 5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Autor: Martina Richterová

Autorka žije v Praze a je maminkou čtyřletého syna. Aktivně se věnuje redaktorské činnosti, pravidelně přispívá do e-magazínů. Zajímá se o módu, rodičovství a zdravý životní styl. Sleduje nové trendy, o které by se ráda podělila se čtenáři.

Reklama

[Nahoru ↑]


Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Soila

úterý, 30. květen 2017
08:54

Greetings from California! I'm bored at work so I decided to check out
your blog on my iphone during lunch break. I love the information you present here and can't wait to take a look when I get home.
I'm surprised at how fast your blog loaded on my mobile ..
I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, wonderful site!


posted by: Soila [Odpovědět]

Bradford

pátek, 16. červen 2017
23:39

This page definitely has all the info I needed
about this subject and didn't know who to ask.


posted by: Bradford [Odpovědět]

Elane

sobota, 24. červen 2017
13:48

This is the perfect web site for anyone who wishes to find out about this topic.
You realize so much its almost hard to argue with you
(not that I personally will need to?HaHa). You definitely put a fresh spin on a topic that has been written about for many years.
Excellent stuff, just great!


posted by: Elane [Odpovědět]

Robby

neděle, 2. červenec 2017
06:48

First of all I want to say wonderful blog! I had a quick question that I'd like to ask if you don't mind.
I was curious to find out how you center yourself and clear
your thoughts prior to writing. I have had a difficult time clearing my mind in getting my thoughts out there.

I truly do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually lost
simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints?
Appreciate it!


posted by: Robby [Odpovědět]

Georgia

pondělí, 3. červenec 2017
16:32

Hi i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this paragraph i thought i could also make comment due to this good piece of writing.


posted by: Georgia [Odpovědět]

Jeanne

pátek, 7. duben 2017
21:25

Howdy! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came to look it over.
I'm definitely enjoying the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to my followers!
Wonderful blog and superb style and design.


posted by: Jeanne [Odpovědět]

Carley

pátek, 4. srpen 2017
04:29

Fabulous, what a blog it is! This website presents useful facts to us, keep it up.


posted by: Carley [Odpovědět]

Florentina

sobota, 15. duben 2017
20:32

It's wonderful that you are getting ideas from this post as well as from our argument made
at this time.


posted by: Florentina [Odpovědět]

Windy

středa, 3. květen 2017
10:47

It's amazing in support of me to have a website,
which is valuable in favor of my experience. thanks admin


posted by: Windy [Odpovědět]

Čtěte také...

Cvičení po porodu aneb kdy a jak se dostat do kondice

Cvičení po porodu aneb kdy a jak se dostat do kondice

Právě se vám narodilo vaše děťátko. Nějaká kila jste sice nechali hned v porodnici, ale jinak vaše postava při těhotenství značně utrpěla. Ráda byste zase vypadala tak, jako dřív? Zajímáte se o to, kdy začít cvičit? Jak rychle být fit?

Těhotenská jóga: záruka bezpečného cvičení

Těhotenská jóga: záruka bezpečného cvičení

Těhotenská jóga je typ jógy přizpůsobený potřebám ženy v tomto období. Je naprosto bezpečná a nikterak neohrožuje vývin plodu. Maminku naopak příznivě povzbudí a dochází k harmonickému propojení s miminkem.

Na co se připravit bezprostředně po porodu?

Na co se připravit bezprostředně po porodu?

Každá nastávající maminka se dopředu zajímá o to, co se bude dít nejen během oněch 9 měsíců, ale také bezprostředně po porodu. Co bude s vámi, až přivedete na svět nového človíčka? A co se bude dít s miminkem?

Termín porodu: Jak se určuje?

Termín porodu: Jak se určuje?

Přesný termín porodu de facto určit nelze. Vypočítat lze pouze předpokládaný termín porodu.