verze pro tisk

Zkuste top trio těhotenských cviků

24. červenec 2012

Jste zvyklá být aktivní a nechcete se pohybu vzdát ani v těhotenství? Ale nevíte, jaké cviky jsou pro vás vhodné a nepoškodí vyvíjející se plod? Podívejte se na tipy v následujícím článku.


Zkuste top trio těhotenských cvikůZkuste top trio těhotenských cviků

Samotné těhotenství je stavem náročným pro vaše tělo. Pokud tedy těhotenství plánujete a navíc jste zvyklá být stále aktivní, připravte se vhodně na těchto několik „jiných“ měsíců. I v těhotenství má totiž ta správná pohybová aktivita cenné plusy. Možná si tím jen uvolníte páteř, ale možná vám ulehčí i porod, a to už přece stojí za to.

Můžete využít možnosti odborného vedení, anebo se do cvičení pusťte sama. V obou případech ale dodržte zásady cvičení pro těhotné a v případě profesionálního vedení informujte cvičitele o svém stavu a možnostech.

Tři správné cviky, které vás připraví na „den D“

Dechová cvičení – právě správné dýchání využívá hlavně jóga, v těhotenství takzvaná „gravidjóga“. Takové cvičení vyžaduje uvolnění a naprostý klid. Pokud se vám udělá v průběhu cvičení nevolno s pocitem na zvracení, přerušte ihned nácvik a po chvíli při dalším pokusu dýchejte méně hluboce.

Jak na to? Natáhněte se na podložku, pokrčte mírně nohy, zavřete oči a zhluboka se nadechněte. Každý nádech a výdech prociťujte. Vnímejte i proud vzduchu.

Posílení pánevního dna – tento nácvik je velmi důležitý. Slouží totiž jako prevence inkontinence, která je tak častá po porodu v době šestinedělí. Je dobrým pomocníkem pro lehčí a rychlejší porod, proto věnujte cvičení co nejvíc pozornosti.

Jak na to? I při tomto cviku využijte polohy na zádech, ale běžná je i poloha vsedě a vestoje. V případě první polohy pokrčte kolena a v pomalých intervalech stahujte pánevní dno, jako byste „nacucávala“ pochvou tampón. Tak je připodobňován tento pohyb. Cvik provádějte pokud možno každý den alespoň 5 minut.

Uvolnění bederní páteře – s rostoucím bříškem takový cvik velmi oceníte. Vaší zatížené páteři poskytnete patřičnou úlevu.

Jak na to? Opět volte polohu na zádech s pokrčenými koleny a pozvolna tiskněte bederní páteř k podložce. Po určité době, kdy cítíte napětí, udělejte pauzu a po chvíli cvičení zopakujte. Pomocníkem při uvolnění páteře je i pohupování na nafukovacím míči. Sedět ale musíte tak, že se vytvoří pravý úhel mezi vašimi stehny a lýtky.

Pár dobrých rad

  • vylučte cviky s otřesy či s rizikem pádu
  • cvičte šetrně a nemyslete na výkon
  • v závislosti na pokročilosti těhotenství přizpůsobujte cviky (např. cviky pro stlačování plodu)
Linkuj.cz!

Hodnocení

Hodnocení: 3.25 hvězdiček / Hodnoceno: 4x


Autor: Monika Tůmová

Momentálně jsem především maminka na rodičovské dovolené se dvěma chlapečky a třetí je na cestě... Rodičovské povinnosti a radosti si ještě zpestřuji studiem, nejprve antropologií a nyní učitelským oborem (zeměpis, základy společenských věd). Profil G+

Reklama

[Nahoru ↑]


Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Albertha

neděle, 21. květen 2017
11:56

I delight in, lead to I found just what I used to be taking a look for.
You've ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day.
Bye


posted by: Albertha [Odpovědět]

Patricia

pátek, 16. červen 2017
21:42

After I initially commented I appear to have
clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and
now every time a comment is added I recieve 4 emails with the same comment.
There has to be a way you are able to remove me from that service?

Appreciate it!


posted by: Patricia [Odpovědět]

Gene

sobota, 17. červen 2017
02:53

Greetings! Very helpful advice within this article! It is the little changes
that produce the most important changes. Thanks for
sharing!


posted by: Gene [Odpovědět]

Elida

neděle, 2. červenec 2017
11:24

Hiya very cool website!! Man .. Beautiful .. Superb ..
I'll bookmark your website and take the feeds also?

I am satisfied to seek out numerous helpful info right here in the publish,
we need work out extra strategies on this regard, thank you for sharing.

. . . . .


posted by: Elida [Odpovědět]

Faye

pondělí, 3. červenec 2017
18:38

You could definitely see your expertise within the paintings you
write. The arena hopes for more passionate writers
like you who aren't afraid to say how they believe. At all times go after
your heart.


posted by: Faye [Odpovědět]

Burton

pátek, 7. duben 2017
21:54

Magnificent beat ! I wish to apprentice while you amend your site, how can i subscribe for a blog website?
The account helped me a appropriate deal. I were tiny bit
familiar of this your broadcast provided shiny transparent
idea


posted by: Burton [Odpovědět]

Zita

pátek, 28. červenec 2017
16:15

Unquestionably believe that which you stated. Your favorite justification appeared to be on the web the simplest thing to be aware of.

I say to you, I certainly get irked while people think about worries that they just do not know
about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having
side-effects , people could take a signal. Will probably be back to get more.
Thanks


posted by: Zita [Odpovědět]

Cortney

pátek, 28. červenec 2017
22:27

I'm curious to find out what blog platform you're utilizing?
I'm having some small security problems with my latest blog and I'd like to
find something more risk-free. Do you have any suggestions?


posted by: Cortney [Odpovědět]

Lin

pátek, 4. srpen 2017
05:00

Hello, i think that i saw you visited my blog so i came to return the prefer?.I'm trying to in finding things
to improve my web site!I suppose its good enough to make use of some of your ideas!!


posted by: Lin [Odpovědět]

Camilla

pátek, 4. srpen 2017
06:48

I am sure this post has touched all the internet viewers, its
really really nice piece of writing on building up new webpage.


posted by: Camilla [Odpovědět]

Gus

pátek, 14. duben 2017
17:16

Hi there, after reading this remarkable post i am too delighted to share my experience here with colleagues.


posted by: Gus [Odpovědět]

Rich

středa, 3. květen 2017
15:21

Can I simply just say what a comfort to discover a person that really
knows what they're discussing on the net. You certainly understand how to bring a
problem to light and make it important. A lot more people
need to check this out and understand this side of your
story. I can't believe you aren't more popular because you certainly
have the gift.


posted by: Rich [Odpovědět]

Kerstin

středa, 3. květen 2017
18:31

I'm extremely inspired with your writing abilities
and also with the format for your weblog.
Is this a paid topic or did you customize it yourself? Anyway keep up the nice high quality writing,
it is uncommon to peer a nice blog like this one these days..


posted by: Kerstin [Odpovědět]

Paulette

sobota, 6. květen 2017
01:30

Just what I was searching for, appreciate it for putting
up.


posted by: Paulette [Odpovědět]

Laura

sobota, 20. květen 2017
07:37

What's Going down i'm new to this, I stumbled upon this I've discovered It absolutely helpful and it has helped me
out loads. I hope to contribute & assist different users like its helped me.
Great job.


posted by: Laura [Odpovědět]

Čtěte také...

Zácpa v těhotenství? Zkuste upravit jídelníček

Zácpa v těhotenství? Zkuste upravit jídelníček

Vaše těhotenství možná „šlape“ tak, jak má, ale třeba vás přesto trápí jedna nepříjemnost. Zácpa. Věřte, že zdaleka nejste sama. V těhotenství je její výskyt velmi častý (kolem 50% ) a je to zcela pochopitelné.

Nepodceňujte posilování pánevního dna a začněte cvičit klidně hned

Nepodceňujte posilování pánevního dna a začněte cvičit klidně hned

Čím dřív začnete cvičit, tím lépe. A klidně se věnujte posilování pánevního dna už před prvním těhotenstvím. Porod má totiž obvykle za následek ochabnutí svalů a někdy i nevratné poškození. Proto posílení svalů v pánevní oblasti jistě oceníte.

Dopřejte si kvalitní spánek i v těhotenství

Dopřejte si kvalitní spánek i v těhotenství

Potřeba spánku bývá v těhotenství opravdu vysoká. Je to dáno hormonálními změnami, které ovlivňují tělo i mysl. Únava je patrná především v prvním trimestru. Dopřejte si tedy, pokud je to jen trochu možné, odpočinek i kdykoliv přes den.

Nejefektivnější těhotenské cviky

Nejefektivnější těhotenské cviky

Samotné těhotenství je stavem náročným pro vaše tělo. Pokud tedy těhotenství plánujete a navíc jste zvyklá být stále aktivní, připravte se vhodně na těchto několik „jiných“ měsíců.