verze pro tisk

Těhotenská jóga: záruka bezpečného cvičení

15. únor 2012

Jste těhotná, ale nechcete se vzdát pohybu? Potřebujete protáhnout tělo a přitom neohrozit miminko? Pak si dopřejte těhotenskou jógu!


Těhotenská jóga: záruka bezpečného cvičeníTěhotenská jóga: záruka bezpečného cvičení

Těhotenská jóga, čili Gravidjóga, je typ jógy přizpůsobený potřebám ženy v tomto období. Je naprosto bezpečná a nikterak neohrožuje vývin plodu. Maminku naopak příznivě povzbudí a dochází k harmonickému propojení s miminkem.

Co takové cvičení obnáší?

Těhotenská jóga je sice cvičení jemné a efektivní, ale zároveň svým způsobem náročné. Dochází při něm k poměrně značnému zatížení svalů. Ovšem nutno dodat, že nejen protahuje svaly samotné, ale působí pozitivně na celé tělo včetně mysli. Základem cvičení je především správné dýchání, v jehož důsledku se navyšuje kapacita plic a také se zlepšuje oběhový a nervový systém.

Je tvořena z jednotlivých pozic (tzv. asány), které na sebe navazují v harmonickém sledu a je velmi důležité, aby probíhající cvičení nebylo ničím a nikým narušováno. Při józe dochází k vědomé práci mysli, vlastního těla a dechu.

To vše v důsledku může napomoci Vašemu bezproblémovému těhotenství, a to přece stojí za to!

 

Jaké jsou prospěšné účinky jógy?

Pro těhotnou ženu má cvičení těhotenské jógy mnoho blahodárných vlivů. Při správném dodržování všech částí může takovéto protažení těla a uvolnění mysli ulehčit samotný porod. Po fyzické stránce pomáhá ženě po porodu zpevnit postavu.

A jaká další pozitiva přináší?

  • vyrovnanost
  • uvolnění
  • protažení
  • posílení svalstva
  • zvyšuje energii
  • odbourává stres
  • snižuje bolesti zad
  • zabraňuje otokům
  • posiluje imunitu
  • zlepšuje fyzickou kondici
Linkuj.cz!

Hodnocení

Hodnocení: 1 hvězdiček / Hodnoceno: 3x


Autor: Monika Tůmová

Momentálně jsem především maminka na rodičovské dovolené se dvěma chlapečky a třetí je na cestě... Rodičovské povinnosti a radosti si ještě zpestřuji studiem, nejprve antropologií a nyní učitelským oborem (zeměpis, základy společenských věd). Profil G+

Reklama

[Nahoru ↑]

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!

Čtěte také...

Těhotenská cukrovka: máte se obávat?

Těhotenská cukrovka: máte se obávat?

Gestační diabetes. Metabolické onemocnění, které postihuje přibližně 2-6% těhotných žen. Slinivka břišní nevytváří dostatek inzulinu, který je potřebný pro úpravu množství glukózy v krvi.

5 tipů, jak na cvičení po porodu

5 tipů, jak na cvičení po porodu

Těhotenství a porod má vliv na změnu vašich tělesných proporcí. Jenže jak se dostat po porodu zpátky do kondice? Poradíme vám pár jednoduchých, ale velice účinných cviků, které vám s tím pomohou. Cvičení vám pomůže po fyzické, ale také po psychické stránce. Udělejte si pár minut denně čas sama na se…

Cvičení po porodu aneb kdy a jak se dostat do kondice

Cvičení po porodu aneb kdy a jak se dostat do kondice

Právě se vám narodilo vaše děťátko. Nějaká kila jste sice nechali hned v porodnici, ale jinak vaše postava při těhotenství značně utrpěla. Ráda byste zase vypadala tak, jako dřív? Zajímáte se o to, kdy začít cvičit? Jak rychle být fit?

Těhotenská móda: Aby vám to i jako těhulce slušelo

Těhotenská móda: Aby vám to i jako těhulce slušelo

I v období těhotenství chce každá žena vypadat co nejlépe. Možnosti výběru oblečení jsou sice trochu omezenější, ovšem situace se v posledních letech hodně zlepšila. Díky specializovaných obchodům a e-shopům si tak dnes můžete vybrat trendy oblečení pro těhotné, v němž vám to dokonale sekne. Je ale …