verze pro tisk

3 rady, jak zhubnout po porodu

26. leden 2015

Proč nejdou kila dolů?


zdroj pixabay.comzdroj pixabay.com

Možná se sama sebe ptáte, proč po porodu kila nejdou dolů snadněji, když v podstatě nespíte a na jídlo nemáte ani pomyšlení? Odpověď je jednoduchá.  Abyste zhubla, potřebujete na to čas. Pokud jíte ve spěchu a nepravidelně, často se „dojídáte“ v době, kdy dítě spí. A tím se vám krásně hromadí tukové zásoby, které si tělo dělá „na horší časy“. Je to trochu začarovaný kruh, ze kterého zdánlivě není východisko. Přesto se do hubnutí můžete pustit, aniž byste zanedbávala své mateřské povinnosti.  Poradíme vám, jak na to!

1.    Změňte skladbu jídelníčku

Své dítě krmíte pravidelně každé dvě až tři hodiny.  Zkuste si vzít příklad a dělejte to podobně. Ideálně každé tři hodiny snězte něco malého. Tím, že si rozložíte jídelníček do více malých porcí, dopřejete vašemu tělu snazší trávení a také nebudete hladoví. A když není hlad, nebudete jídlo tolik hltat, váš trávicí systém bude v rovnováze a kila nebudou přibývat.

Při kojení není možné držet dietu, základní pravidlo zní, jezte pravidelně, pestrá jídla, ale střídmě. Kojení vám ubírá hodně energie i potřebných živin, kvůli dítěti však omezte potraviny, které nadýmají. Nezapomínejte hodně pít neslazené nápoje, zde naopak platí, čím více, tím lépe! Změňte své stravovací návyky.

2.    Kojte, co to jde!

Ano, kojení je doslova zázračné. Nejen, že dáváte svému dítěti ten nejlepší základ do života, kojení vám pomůže vrátit se ke své původní postavě.  Je to dáno tím, že kojení vám ubírá mnoho energie. To ovšem neznamená, že budete jíst za dva. Je jen třeba mít pestrou stravu, kterou můžete doplnit vitamíny pro kojící matky. Díky metabolickým pochodům, které se po porodu postupně dostávají do normálu, začne mnoho žen hubnout přirozeně a bez problémů v rámci dlouhodobého a intenzivního kojení.

3.    Nezapomínejte na pohyb

Není potřeba chodit do posilovny ani to s cvičením nijak přehánět.  Po porodu budete hodně unavená, navíc s malým miminkem na to není čas. I přesto si můžete najít pohyb, který lze praktikovat pravidelně. Malé děti potřebují chodit pravidelně na vzduch a dlouhé procházky udělají dobře nejen jim, ale také vám. Neposílejte s kočárkem prarodiče či kamarádky a každý den vyrazte alespoň na půlhodinovou procházku, pokud to počasí dovolí. Choďte do přírody, zvolte svižnější tempo. Snažte se, kde to jen půjde, chodit pěšky. Na mateřské dovolené obvykle není kam spěchat. Proč se vozit autem na nákup, když do krámu dojdete za 15 minut pěšky a nákup dáte do košíku pod kočárkem?

Udělejte si čas sama na sebe

Jakmile se s miminkem sžijete, naučte se udělat si denně alespoň chvíli čas sama pro sebe. Věnujte se přípravě jídla, jezte málo, ale kvalitně. Láhev s neperlivou vodou mějte neustále při sobě a dejte si za úkol vypít například každou hodinu dvě deci. Vyzkoušet můžete také různé ovocné čaje či čaje pro kojící matky. Neslaďte, pokud se bez slazení neobejdete, zvolte raději med. Pokud budete spokojená a v pohodě, také kila půjdou lépe dolů. Máte nějakou radu, jak po porodu zhubnout? Podělte se o ni s námi!

Linkuj.cz!

Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 4x


Autor: Martina Richterová

Autorka žije v Praze a je maminkou čtyřletého syna. Aktivně se věnuje redaktorské činnosti, pravidelně přispívá do e-magazínů. Zajímá se o módu, rodičovství a zdravý životní styl. Sleduje nové trendy, o které by se ráda podělila se čtenáři.

Reklama

[Nahoru ↑]

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!

Čtěte také...

Babské rady aneb mýty a fakta o šestinedělí

Babské rady aneb mýty a fakta o šestinedělí

O období po porodu – šestinedělí - a jeho průběhu se dodnes traduje mnoho pověr. Od „ jedna babka povídala“ až po rádoby vědecké teorie. Pokusíme se alespoň některé z nich vyvrátit, či poupravit.

5 tipů, jak na cvičení po porodu

5 tipů, jak na cvičení po porodu

Těhotenství a porod má vliv na změnu vašich tělesných proporcí. Jenže jak se dostat po porodu zpátky do kondice? Poradíme vám pár jednoduchých, ale velice účinných cviků, které vám s tím pomohou. Cvičení vám pomůže po fyzické, ale také po psychické stránce. Udělejte si pár minut denně čas sama na se…

Co přichystat před porodem? Podívejte se na našich 14 tipů

Co přichystat před porodem? Podívejte se na našich 14 tipů

Už to máte za pár? Nebo jste teprve v polovině těhotenství, ale zjišťujete už, co před porodem mít připraveno? Tipů a rad je určitě mnoho. Pokusme se tedy alespoň některé z nich probrat. Miminko se může narodit i o dost dřív, tak je lépe být připravená. Snad vám tyto rady o něco ulehčí dobu před por…

Streptokok B: Proč je v těhotenství nebezpečný?

Streptokok B: Proč je v těhotenství nebezpečný?

Streptokok B. Je mnoho druhů streptokoků, ale právě v těhotenství zajímá lékaře ten, který patří do skupiny B. je to bakterie, která je přítomna v pochvě a je výskyt je poměrně častý, a to až u 20% žen.