verze pro tisk

3 vhodné cviky při cvičení Pilates v těhotenství

2. březen 2015

Pokud těhotenství probíhá v pořádku, je cvičení velice přínosné. Cvičit můžete prakticky po celé těhotenství, samozřejmě s ohledem na aktuální zdravotní stav. Vyzkoušejte Pilates! Jde o relaxační cvičení, která vám pomůže zpevnit svaly pánevního dna, uleví od bolesti zad a také tělo lépe připraví na porod. Pokud jste se Pilates věnovali před těhotenstvím, pak vězte, že ne všechny cviky můžete cvičit také jako těhotná. Pojďme si představit X cviků Pilates, které můžete cvičit také v „jiném stavu“. Navíc je třeba připomenout, že Pilates neprospívá pouze našemu tělu, ale také psychice, protože nás naučí relaxovat.


zdroj pixabay.comzdroj pixabay.com

Ještě než začneme cvičit

Jestliže jste Pilates nikdy necvičila, je vhodné alespoň na prvních pár lekcí navštívit centrum, kde se cvičí Pilates zaměřené na těhotné ženy. Je důležité, abyste cviky dělala správně, jedině tak budou mít ten správný efekt. Poté už můžete cvičit také doma. Cvičte jen tehdy, pokud se cítíte dobře. Nezapomínejte na dostatek tekutin, cvičte ve vyvětrané místnosti v pohodlném oděvu. Pořiďte si cvičební podložku, která vám dodá potřebný komfort při cvičení. Cviky Pilates pro těhotné se příliš neliší od těch běžných, jen je třeba je více přizpůsobit rostoucímu bříšku a potřebám těhotné ženy. Důležité je naučit se správně dýchat.

1.     Posilování břišních, zádových a hýžďových svalů

Výchozí pozice je vkleče na podložce, o kterou se opřete oběma rukama. Levou nohu natáhnete dozadu, aby byla v jedné linii se zády. Zároveň natahujete pravou ruku dopředu. Celé tělo se nyní nachází v jedné linii, je důležité hlídat si rovná záda. Cílem cviku je natahovat ruku dopředu a nohu dozadu, v krajních pozicích chvíli vydržet. Střídejte jednotlivé strany.

2.     Posilování pánevního dna

Jde o cviky, které vychází z Mojžíšovy metody a jsou dokonalou prevencí proti inkontinenci, zpevňují pánevní dno a také mají do jisté míry vliv na samotný porod. Je třeba uvědomit si, kde se svaly pánevního dna nachází. Ideální nácvik je při močení, když najednou zadržíte proud moči tím, že stáhnete svaly pánevního dna. Takto podobně fungují samotné cviky, i když samozřejmě v trochu jiné pozici. Nejlépe vleže na zádech, nohy pokrčené nebo volně položené. Nadechněte se a snažte se vcucnout pochvu i konečník co nejvíce to jde. Chvíli vydržte, prodýchejte a povolte. Jde o cvik, který není navenek znát, nicméně pro posílení pánevního dna je velmi přínosný.

3.     Cvičení s fitballem

Ideální pomůckou pro cvičení v těhotenství je fitball. Jde o velký nafukovací míč, bez kterého se neobejdete nejen v těhotenství, ale také po porodu. S tímto míčem můžete provozovat celou řadu cviků, které jsou vhodné nejen v těhotenství, ale také po porodu. Míč vám pomůže zvýšit schopnost udržet páteř ve stabilní poloze a také klást menší zátěž na břicho v období gravidity.

Sezení na nestabilním povrchu míče usnadňuje stabilizaci břišních svalů, napomáhá zádovému a pánevnímu zpevnění a působí jako dokonalá prevence bolesti zad. Vyzkoušet můžete také dřepy u stěny za pomoci míče, o který se opřete a pomalu jdete do dřepu a zpět.

 

Linkuj.cz!

Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Autor: Martina Richterová

Autorka žije v Praze a je maminkou čtyřletého syna. Aktivně se věnuje redaktorské činnosti, pravidelně přispívá do e-magazínů. Zajímá se o módu, rodičovství a zdravý životní styl. Sleduje nové trendy, o které by se ráda podělila se čtenáři.

Reklama

[Nahoru ↑]

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!

Čtěte také...

Nejefektivnější těhotenské cviky

Nejefektivnější těhotenské cviky

Samotné těhotenství je stavem náročným pro vaše tělo. Pokud tedy těhotenství plánujete a navíc jste zvyklá být stále aktivní, připravte se vhodně na těchto několik „jiných“ měsíců.

5 tipů, jak na cvičení po porodu

5 tipů, jak na cvičení po porodu

Těhotenství a porod má vliv na změnu vašich tělesných proporcí. Jenže jak se dostat po porodu zpátky do kondice? Poradíme vám pár jednoduchých, ale velice účinných cviků, které vám s tím pomohou. Cvičení vám pomůže po fyzické, ale také po psychické stránce. Udělejte si pár minut denně čas sama na se…

Je vhodné pít zelený čaj v těhotenství?

Je vhodné pít zelený čaj v těhotenství?

V těhotenství bychom si měly dávat pozor na všechno, co konzumujeme. Samozřejmě zde platí, že nic se nemá přehánět, ale přesto je vždy lepší se předem informovat o tom, které potraviny jsou v těhotenství rizikové, a které lze bez obav užívat. Podobné je to také s čaji. Možná si kladete otázku, jak j…

Těhotenská jóga: záruka bezpečného cvičení

Těhotenská jóga: záruka bezpečného cvičení

Těhotenská jóga je typ jógy přizpůsobený potřebám ženy v tomto období. Je naprosto bezpečná a nikterak neohrožuje vývin plodu. Maminku naopak příznivě povzbudí a dochází k harmonickému propojení s miminkem.