verze pro tisk

Pár tipů, jak na posilování v těhotenství

26. květen 2015

Těhotenství není nemoc. Pokud vše probíhá tak, jak má, není třeba se vzdávat běžných aktivit. Jen je třeba se příliš nepřetěžovat a cvičit rozumně. Jestliže máte jakékoliv pochybnosti, vždy je konzultujte se svým ošetřujícím lékařem, který by vám měl poradit, zda je posilování pro vás vhodné. Také záleží také na tom, zda jste byla aktivní již před těhotenství. Jestliže jste předtím nikdy neposilovala, pak s tím v graviditě rozhodně nezačínejte. Pojďme si však říci, jak na posilování v těhotenství.


Zdroj pixabay.comZdroj pixabay.com

Se sportem nepřestávejte

Pokud je tělo zvyklé na pravidelnou dávku pohybu, pak není vůbec nutné se sportem v těhotenství zcela přestat. Jen je třeba přizpůsobit rytmus a frekvenci potřebám vašeho těla, které si samo řekne. V prvním trimestru je plod ještě tak malý, že vás těhotenství nijak neomezuje, vyjma nevolností a větší únavy. V pozdějších měsících se už snižuje pohyblivost a flexibilita s rostoucím bříškem.

Dbejte na rady lékaře

Cvičte pouze se souhlasem lékaře, se kterým byste měla tuto možnost prokonzultovat. Jestliže vaše těhotenství probíhá zcela bez problémů a cítíte se dobře, nic nebrání tomu, abyste mohla cvičit po celou dobu těhotenství, pokud to jen bude možné.

Jaké partie procvičovat?

V těhotenství je důležité vynechat náročné cviky, které by zatěžovaly bříško. Vhodné je naopak mírné posilování břicha spojené s dýcháním. Hýžďové svaly, nohy a paže můžete posilovat neomezeně. Dejte přednost pomalým cvikům, žádné zvedání činek a těžkých nástrojů. Pokud raději cvičíte v posilovně, doporučujeme pouze pod dohledem trenéra. Nezapomínejte také na pravidelné posilování pánevního dna, které je skvělou prevencí proti inkontinenci neboli úniku moči.

Nejste si jistá, jaké cviky by pro vás byly vhodné? Pak vsaďte na cvičení pro těhotné, které je naprosto ideální. Naučíte se tam cviky, které můžete provádět také doma. Důležité je především správné dýchání, nepřetěžování se a dát přednost pomalým a táhlým cvikům.

Jaké cviky rozhodně ne?

Obecně můžeme říci, že nevhodné jsou cviky, při kterých dochází k otřesům, silové námaze břicha a pánevního dna. Také pozor na cviky, při kterých hrozí poranění.

Posilování pánevního kdykoliv a kdekoliv

Posilování pánevního dna se doporučuje po celé těhotenství a mohou jej dělat prakticky všechny ženy (pokud není nějaký vážnější zdravotní problém). Toto posilování je zcela bez námahy, navíc však velmi účinné. Svaly pánevního dna mají velmi důležitou úlohu, neboť odpovídají za přímé držení těla, za hlubší dýchání a také může ovlivnit průběh porodu. Stahovat svaly pánevního dna můžete prakticky kdykoliv, vsedě, vleže, vestoje. Zkrátka kdykoliv vás to jen napadne.

Nezapomínejte na dostatek tekutin

V těhotenství je důležité dbát na dostatek tekutin, zejména pak při posilování. Mějte po ruce neustále láhev s neperlivou vodou a prolévejte se co nejvíce.

Linkuj.cz!

Hodnocení

Hodnocení: 5 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Autor: Martina Richterová

Autorka žije v Praze a je maminkou čtyřletého syna. Aktivně se věnuje redaktorské činnosti, pravidelně přispívá do e-magazínů. Zajímá se o módu, rodičovství a zdravý životní styl. Sleduje nové trendy, o které by se ráda podělila se čtenáři.

Reklama

[Nahoru ↑]

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!

Čtěte také...

Nepodceňujte posilování pánevního dna a začněte cvičit klidně hned

Nepodceňujte posilování pánevního dna a začněte cvičit klidně hned

Čím dřív začnete cvičit, tím lépe. A klidně se věnujte posilování pánevního dna už před prvním těhotenstvím. Porod má totiž obvykle za následek ochabnutí svalů a někdy i nevratné poškození. Proto posílení svalů v pánevní oblasti jistě oceníte.

5 tipů, jak na cvičení po porodu

5 tipů, jak na cvičení po porodu

Těhotenství a porod má vliv na změnu vašich tělesných proporcí. Jenže jak se dostat po porodu zpátky do kondice? Poradíme vám pár jednoduchých, ale velice účinných cviků, které vám s tím pomohou. Cvičení vám pomůže po fyzické, ale také po psychické stránce. Udělejte si pár minut denně čas sama na se…

Co přichystat před porodem? Podívejte se na našich 14 tipů

Co přichystat před porodem? Podívejte se na našich 14 tipů

Už to máte za pár? Nebo jste teprve v polovině těhotenství, ale zjišťujete už, co před porodem mít připraveno? Tipů a rad je určitě mnoho. Pokusme se tedy alespoň některé z nich probrat. Miminko se může narodit i o dost dřív, tak je lépe být připravená. Snad vám tyto rady o něco ulehčí dobu před por…

Bezproblémové kojení: Několik tipů, jak na to

Bezproblémové kojení: Několik tipů, jak na to

Ačkoliv neplatí žádné zákazy co se týče složení stravy, přesto by měla kojící maminka dbát na to, aby její strava byla kvalitní a vyvážená. Tím dodá energii a dostatek živin nejen sobě, ale právě i svému kojenému miminku.